Auta asiakastasi taltuttamaan häiriökysyntää! 2.9.-28.10.2025

Kuinka kehittämistyön ammattilaisena tunnistat asiakkaasi organisaatioon ilmaantuvaa häiriökysyntää ja kuinka autat asiakassysteemiä tuottamaan  palveluaan sujuvammin?

Koulutus rakentuu kolmesta verkossa tapahtuvasta kahden tunnin työskentelystä.

Kohderyhmä:

Konsultaatio- ja ohjaustyön ammattilaiset (työnohjaajat, työterveyspsykologit, organisaation kehittäjät), jotka haluavat oppia ymmärtämään omassa asiakastyössä kohdattavaa häiriökysynnän ilmiötä ja löytämään keinoja auttaa asiakasorganisaatiota sen vähentämiseksi.

Häiriökysyntä-ilmiö on nimitys palvelua tuottavissa organisaatioissa syntyvälle kitkalle, joka aiheuttaa niiden asiakkaille palvelun saamisen vaikeutumista ja organisaatiolle itselleen ylimääräistä työtä. Kun työntekijät joutuvat jatkuvasti selvittämään epäselviä tapauksia tai tekemään ylimääräisiä työvaiheita, asiakkaiden palveluaika kasvaa ja työntekijöiden työkuorma lisääntyy. Tämä ei ainoastaan heikennä asiakaskokemusta, vaan myös vähentää organisaation operatiivista tehokkuutta.

Häiriökysynnän ilmiön ja -käsitteen avulla opitaan tarkastelemaan organisaation arjen työn sujuvuutta uudella tavalla. Kun arjen työn tekeminen helpottuu, kasvaa paitsi tuottavuus, myös työn mielekkyys ja hyvinvointi.

Koulutus rakentuu kolmesta verkossa tapahtuvasta kahden tunnin jaksosta. Osallistujalla on optiona varata itselleen 1-3 yksilösparrausta ohjelman jälkeen.

Kouluttajat: Hermanni Hyytiälä ja Risto Puutio

Hinta: 350 € +alv. Erikseen varattavat yksilösparraukset (a’ 45 min) 100 € +alv/ kerta. Verkkokoulutustilaisuuksien lisäksi hinta sisältää koulutusmateriaalin ja lukemiston aiheesta.

Early Bird -hinta 1.6.2025 mennessä ilmoittautuneille (250 € +alv).

Koulutussisällöt ja ajankohdat: 

Verkkokoulutus 1: Kuinka nähdä ja tunnistaa häiriökysyntää? (2.9.2025 klo 8.30-10.30)

  • Mitä häiriökysynnän ilmiö on ja miten se ilmenee asiakkaan ja organisaation näkökulmista?
  • Miten häiriökysynnän ilmiö vaikuttaa tuottavuutteen ja työhyvinvointiin?
  • Mitä on sisäinen ja ulkoinen häiriökysyntä ja kuinka ne kietoutuvat toisiinsa?
  • Häiriökysyntää vähentävät ja sitä lisäävät tekijät
  • Sisäisen ja ulkoisen häiriökysynnän case-esimerkit

Verkkokoulutus 2: Miten häiriökysyntä kehkeytyy? (30.9.2025 klo 8.30-10.30)

  • Kuinka häiriökysyntää voi ymmärtää systeemisenä ilmiönä?
  • Mitä ovat sisäisen ja ulkoisen häiriökysynnän lähteet?
  • Miksi kehittäjien tulee oppia tunnistamaan organisaation taustalla olevaa ajattelua?
  • Hyödyllisiä hahmotuksellisia käsitteitä
  • Soveltaminen kehittämistyön arjessa

Verkkokoulutus 3: Miten häiriökysyntää voidaan vähentää? (28.10.2025 klo 8.30-10.30)

  • Miten autan asiakastani luomaan tilannekuvaa häiriökysynnästä?
  • Miten häiriökysyntää ja sen kustannuksia voi mitata määrällisesti ja laadullisesti?
  • Digitalisaation ja tekoälyn yhteys häiriökysynnän vähentämiseen
  • Kuinka autan asiakasta luomaan strategiaa häiriökysynnän vähentämiseksi organisaatioissa?
  • Harjoituksia asiakastilanteisiin

Varaa paikkasi Early Bird -hinnalla (250 € +alv) 1.6.2025 mennessä.

Peruutusehto: Mikäli peruutus tapahtuu ennen 2.8.2025, maksu hyvitetään kokonaisuudessaan. Mikäli peruutus tapahtuu ennen 15.8.2025 hyvitetään 50 %. Mikäli perutus tapahtuu 15.8.2025 jälkeen, maksua ei hyvitetä. 

    Henkilötiedot / Personal Details

    Nimi / Name (*)

    Katuosoite / Street Address

    Postinumero ja -toimipaikka / Postal Code and City

    Puhelinnumero / Phone Number (*)

    Sähköposti / Email address (*)

    Laskutusosoite (jos eri kuin kotiosoite) / Billing Address (if different than in Personal Details)

    Nimi / Name

    Osoite / Street Address

    Postinumero ja -toimipaikka / Postal Code and City

    Puhelinnumero / Phone Number

    Sähköposti / Email Address

    Lisätiedot / Additional information

    Lue ehdot täällä / Read privacy policy (avautuu uuteen ikkunaan)

    Metanoia Instituutti Oy | +358 442986977 |
    metanoia@metanoiainstituutti.fi