0,00  0

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Ymmärrä ja taltuta häiriökysyntä! – kuinka tunnistaa ilmiötä ja löytää systeemisiä keinoja sen vähentämiseksi (Zoom).

 

Oletko keskustellut  chatbotin kanssa saamatta apua ja sen takia soittanut turhautuneena ruuhkaiseen asiakaspalveluun? Tai oletko yrittänyt saada lääkäriajan ja joutunut selittämään asiasi usealle eri hoitajalle? Tai oletko saanut epäselvän laskun ja soittanut asiakaspalveluun? Onneksi olkoon – olet synnyttänyt häiriökysyntää!

Epäonnistuminen asiakkaan palvelemisessa saa asiakkaan palaamaan takaisin lisävaatimusten kera. Asiakas on tyytymätön, organisaatio kuormittuu, työntekijät väsyvät ja kustannukset nousevat. Tätä ilmiötä kutsutaan häiriökysynnäksi. Sitä syntyy kun asiakas saa väärää palvelua, ei lainkaan palvelua tai vain osittain palvelua, jota hän on tullut hakemaan.

Opi tunnistamaan ja vähentämään häiriökysyntää!

Koulutus antaa eväitä tunnistaa häiriökysyntää organisaatioissa, ymmärtää sen luonnetta ja tunnistaa konkreettisia keinoja sen vähentämiseksi.

Koulutus on tarkoitettu organisaatioiden sisäisille kehittäjille, esihenkilöille ja johtajille sekä ulkoisille konsulteille ja työnohjaajille. 

Koulutus koostuu kolmesta verkkotapaamisesta  (a´3 h) sekä niiden välillä fasilitoiduista pienryhmätapaamista (a´1,5 h etäyhteydellä) Tapaamisten välillä tehdään omaa organisaatiota hyödyttäviä tehtäviä. 

Koulutuksen päivämäärät ja sisällöt

1. Päivä 4.2.2025.  Häiriökysyntä ilmiönä: kuinka nähdä ja tunnistaa häiriökysyntää ja sitä tuottavaa systeemiä

    • Systeemiteoreettiset periaatteet, joiden kautta voi ymmärtää 
    • Häiriökysyntä esimerkkinä systeemisestä ilmiöstä, jota voi ymmärtää vain tarkastelemalla koko organisaation (systeemin) toimintaa
    • Häriökysynnän erilaiset ilmenemisen muodot
    • Työntekijänäkökulma: mitä merkitsee olla osana systeemiä, joka tuottaa häiriökysyntää (olla itse osana häiriökysyntää) 

2. Päivä 4.3.2025.  Mistä häiriökysyntä johtuu ja kuinka sitä voidaan vähentää?

    • Häiriökysyntää vähentävät ja sitä lisäävät tekijät 
    • Mitä on organisaation sisäinen häiriökysyntä ja kuinka sitä voidaan tunnistaa?
    • Mitä minä voin itse tehdä?
    • Mitä asiakas tarvitsee ja miksi sekä miten? 
    • Käytetyn kielen ja vuorovaikutuksen yhteys häiriökysynnän ehkäisemiseen

3. Päivä 1.4.2025. Kuinka häiriökysyntä otetaan haltuun johtamisen, mittaamisen ja  teknologian avulla?

    • Mistä eri tietolähteistä häiriökysyntää tyypillisesti löytää?
    • Miten häiriökysyntää pitäisi mitata?
    • Missä tilanteissa digipalvelut toimivat optimaalisesti?
    • Missä tilanteissa digipalvelut todennäköisesti synnyttävät häiriökysyntää?
    • Miten tekoäly auttaa häiriökysynnän tunnistamisessa ja mittaamisessa? 
    • Miten luoda häiriökysynnän tilannekuva omassa organisaatiossa?
    • Kuinka luonnostella tiekartta häiriökysynnän voittamiseen omassa organisaatiossa?

Kouluttajat

Ohjelman kouluttajina toimivat Hermanni Hyytiälä ja Risto Puutio.

Hermanni Hyytiälä on kansallisesti ja kansainvälisesti arvostettu nykyaikaisen johtamisen ja organisaatiokehittämisen asiantuntija. Parhaiten Hermanni tunnetaan häiriökysynnän ilmiön pioneerina ja asiantuntijana Suomessa. Hän puhuu, kouluttaa ja kirjoittaa aiheesta konferensseissa, tapahtumissa ja mediassa. 

Risto Puutio on organisaatioanalyytikko sekä työn ja organisaatioiden erikoispsykologi. Hän ohjaa organisaatioiden kehittäjiä sekä kouluttaa työnohjaajia ja konsultteja. Suomessa hänet tunnetaan systeemisen työotteen ja prosessikonsultoinnin kokeneena osaajana. Risto on julkaissut useita kirjoja systeemisestä ajattelusta ja organisaation vuorovaikutuksen ilmiöistä. 

Koulutuksen hinta

Koulutuksen kokonaishinta on 1500 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäiviin osallistumisen, opintomateriaalin, oppimisalaustan käytön sekä fasilitoidut tapaamiset (3 krt.) koulutuksen aikana.

 

    Henkilötiedot

    Nimi (*)

    Katuosoite

    Postinumero ja -toimipaikka

    Puhelinnumero (*)

    Sähköposti (*)

    Laskutusosoite (jos eri kuin kotiosoite)

    Nimi

    Osoite

    Postinumero ja -toimipaikka

    Puhelinnumero

    Sähköposti

    Lue ehdot täällä (avautuu uuteen ikkunaan)

    Metanoia Instituutti Oy | +358 40 1234567 |
    metanoia@metanoiainstituutti.fi