Oletko keskustellut chatbotin kanssa saamatta apua ja sen takia soittanut turhautuneena ruuhkaiseen asiakaspalveluun? Tai oletko yrittänyt saada lääkäriajan ja joutunut selittämään asiasi usealle eri hoitajalle? Tai oletko saanut epäselvän laskun ja soittanut asiakaspalveluun? Onneksi olkoon – olet synnyttänyt häiriökysyntää!
Epäonnistuminen asiakkaan palvelemisessa saa asiakkaan palaamaan takaisin lisävaatimusten kera. Asiakas on tyytymätön, organisaatio kuormittuu, työntekijät väsyvät ja kustannukset nousevat. Tätä ilmiötä kutsutaan häiriökysynnäksi. Sitä syntyy kun asiakas saa väärää palvelua, ei lainkaan palvelua tai vain osittain palvelua, jota hän on tullut hakemaan.
Koulutus antaa eväitä tunnistaa häiriökysyntää organisaatioissa, ymmärtää sen luonnetta ja tunnistaa konkreettisia keinoja sen vähentämiseksi.
Koulutus on tarkoitettu organisaatioiden sisäisille kehittäjille, esihenkilöille ja johtajille sekä ulkoisille konsulteille ja työnohjaajille.
Koulutus koostuu kolmesta verkkotapaamisesta (a´3 h) sekä niiden välillä fasilitoiduista pienryhmätapaamista (a´1,5 h etäyhteydellä) Tapaamisten välillä tehdään omaa organisaatiota hyödyttäviä tehtäviä.
1. Päivä 4.2.2025. Häiriökysyntä ilmiönä: kuinka nähdä ja tunnistaa häiriökysyntää ja sitä tuottavaa systeemiä
2. Päivä 4.3.2025. Mistä häiriökysyntä johtuu ja kuinka sitä voidaan vähentää?
3. Päivä 1.4.2025. Kuinka häiriökysyntä otetaan haltuun johtamisen, mittaamisen ja teknologian avulla?
Ohjelman kouluttajina toimivat Hermanni Hyytiälä ja Risto Puutio.
Hermanni Hyytiälä on kansallisesti ja kansainvälisesti arvostettu nykyaikaisen johtamisen ja organisaatiokehittämisen asiantuntija. Parhaiten Hermanni tunnetaan häiriökysynnän ilmiön pioneerina ja asiantuntijana Suomessa. Hän puhuu, kouluttaa ja kirjoittaa aiheesta konferensseissa, tapahtumissa ja mediassa.
Risto Puutio on organisaatioanalyytikko sekä työn ja organisaatioiden erikoispsykologi. Hän ohjaa organisaatioiden kehittäjiä sekä kouluttaa työnohjaajia ja konsultteja. Suomessa hänet tunnetaan systeemisen työotteen ja prosessikonsultoinnin kokeneena osaajana. Risto on julkaissut useita kirjoja systeemisestä ajattelusta ja organisaation vuorovaikutuksen ilmiöistä.
Koulutuksen kokonaishinta on 1500 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäiviin osallistumisen, opintomateriaalin, oppimisalaustan käytön sekä fasilitoidut tapaamiset (3 krt.) koulutuksen aikana.